Home > MijnZMC > MijnZMC is vernieuwd, wat is er veranderd?

MijnZMC is vernieuwd, wat is er veranderd?

Het patiëntenportaal MijnZMC is helemaal vernieuwd!

Met een frisse uitstraling en verbeterde functies biedt ons vernieuwde patiëntenportaal u nog meer mogelijkheden. Wat zijn voor u de belangrijkste veranderingen? 

Iemand anders toegang geven tot uw dossier

Via het patiëntenportaal MijnZMC heeft u toegang tot uw medisch dossier van het ziekenhuis. Voor de bescherming van uw privacy logt u veilig in met uw DigiD. U kunt in de nieuwe versie ook iemand anders toegang geven tot uw dossier (machtigen). Deze persoon kan dan hetzelfde zien en doen als u. Denk bijvoorbeeld aan een afspraak bekijken, vragenlijst invullen of een brief van een specialist lezen.

Wilt u hier gebruik van maken? Als u inlogt op MijnZMC krijgt u vanzelf de knop ‘DigiD Machtigen’ te zien. Volg daarna de instructies.

Meer informatie over iemand machtigen vindt u hier

Informatie over uw afspraak 

Heeft u al een afspraak? Dan vindt u meer informatie hierover in MijnZMC onder ‘agenda’. U ontvangt dan eerst een melding per e-mail van ons.
Soms moet u zich voorbereiden op uw afspraak. Bijvoorbeeld door eerst bloed te laten prikken, een foto te laten maken of een vragenlijst in te vullen. Deze informatie vindt u onder ‘afspraakinformatie’.

Controleer uw e-mailadres

Wij vinden het belangrijk u op tijd te informeren over uw afspraken. Wij informeren u het liefst per e-mail. Controleer daarom of uw e-mailadres klopt. Ga hiervoor naar MijnZMC en log in. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en vul de juiste informatie in waar dat nodig is. Wilt u de bevestiging van uw afspraak toch nog graag per post ontvangen? Geef dit dan aan in MijnZMC. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en kies bij ‘contactprofiel’ voor ‘papier’.

Toestemming geven

Bij uw medische zorg kunnen ook andere zorgverleners betrokken zijn. U kunt denken aan uw huisarts, apotheek, een ander ziekenhuis of bijvoorbeeld het verpleeghuis. We willen graag dat ook zij uw medische gegevens kunnen bekijken, omdat ze:

  • u dan snel en goed kunnen helpen, ook ’s avonds of in het weekend.
  • u dan niet steeds dezelfde vragen hoeven te stellen of dezelfde onderzoeken hoeven te doen.

Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. U kunt uw toestemming geven via MijnZMC. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en klik op ‘Toestemmingen’.

Nieuwe informatie bovenaan

Met de nieuwe versie van MijnZMC ziet u op de homepagina direct welke informatie het laatst in uw dossier is gezet. Namelijk onder de nieuwe knop ‘nieuw in mijn dossier’. Denk bijvoorbeeld aan brieven (met uitzondering van de afspraakbevestiging), uitslagen of metingen van de afgelopen 7 dagen.

Vragen?

Heeft u hulp nodig bij het installeren van de Beter Dichtbij app, het aanvragen van een machtiging of het invullen van de vragenlijst? Neem dan contact op met het Informatiepunt van De Bieb voor het maken van een afspraak. Zij beantwoorden uw vragen en helpen u graag verder. Klik hier voor meer informatie. 

Het Informatiepunt van De Bieb is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 uur tot 15:00 uur op nummer 075 617 2252. U kunt dit nummer bellen of een bericht sturen via WhatsApp.

U kunt bij De Bieb ook gratis de cursus Digivitaler volgen. U leert dan werken met MijnZMC en de Beter Dichtbij app. U hoeft hiervoor geen lid te zijn van De Bieb. Klik hier voor meer informatie.

 

Bezoekadres

Koningin Julianaplein 58
1502 DV Zaandam

Bezoektijden

16.00 - 19.30 uur (gehele week)
11.00 - 12.00 uur (alleen weekend)

© 2024 Zaans Medisch Centrum  - alle rechten voorbehouden | Privacy statement | Cookie verklaring | Responsible disclosure