Uw huisarts heeft u doorverwezen naar een van onze specialisten. U krijgt van uw huisarts een verwijsbrief. Als u geen doorverwijzing van uw huisarts heeft, wordt onze specialist niet vergoed door uw zorgverzekeraar. U krijgt dan achteraf een rekening thuis gestuurd. Zorg er dus voor dat u een verwijzing heeft.
U hoeft niet zelf te bellen om een afspraak te maken. Wij bellen u of u krijgt een afspraakbevestiging per mail of per post thuis gestuurd.
Kunt u één of meerdere vragen hieronder met ja beantwoorden? Neemt u dan voordat u naar het ziekenhuis komt contact op met de polikliniek of verpleegafdeling waar u de afspraak heeft.
Net als bij Schiphol werken we met self-service check-in. Bent u patiënt? Dan meldt u zich aan bij een van de vier ontvangstzuilen in de hal. U hoeft hiervoor alleen uw paspoort, rijbewijs of ID-kaart te scannen. Uw gegevens worden alleen gecontroleerd, ze worden niet opgeslagen. Deze manier van aanmelden scheelt u veel tijd: lang wachten voor een balie is niet meer nodig. U krijgt een dagticket met daarop de routes voor uw afspraken.
Als u medische zorg nodig heeft, moet u een geldig identiteitsbewijs laten zien aan de zorgverlener. Bijvoorbeeld in het ziekenhuis of bij uw tandarts.
Ouders moeten voor hun kinderen een geldig legitimatiebewijs hebben als ze naar een zorgverlener gaan. Anders dan de algemene identificatieplicht is er in de zorg geen leeftijdsgrens. De identificatieplicht geldt vanaf de geboorte. U moet dus het identiteitsbewijs van uw kind meenemen als uw kind een afspraak heeft.
Neem dan plaats in de centrale wachtruimte op de begane grond of eerste verdieping. 10 minuten voor uw afspraak, kunt u naar de polikliniek. Hier scant u uw dagticket bij de aanmeldzuil. De arts weet nu dat u in de wachtkamer zit. Bekijk deze strip voor een uitleg over registreren en aanmelden (pdf).