U kunt eerst de volgende zaken controleren:
U heeft alleen toegang tot MijnZMC als u patiënt bent in het Zaans Medisch Centrum en al een keer in het ziekenhuis bent geweest voor een afspraak of behandeling.
Er is iets met uw DigiD. Ga dan naar www.digid.nl voor meer informatie.
Om in te loggen met uw DigiD moet u gebruik maken van een browser die door DigiD wordt ondersteund zoals Firefox, Chrome, Safari of Edge. Mogelijk voldoet uw browser en/of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Het kan zijn dat u uw computer moet upgraden.
We raden u aan Microsoft Edge te gebruiken. Werkt al het bovenstaande niet?
Krijgt u de volgende foutmelding te zien?
Klik dan op home.
Als het goed is, kunt u daarna gewoon inloggen of weer verder werken in het portaal. Dit is niet hoe het portaal hoort te werken maar voor nu een tijdelijke oplossing. Wij zijn hard bezig ervoor te zorgen dat u deze foutmelding niet meer te zien krijgt.
Dank voor uw begrip.
Bij uw medische zorg kunnen ook andere zorgverleners betrokken zijn. U kunt denken aan uw huisarts, apotheek, een ander ziekenhuis of bijvoorbeeld het verpleeghuis.
We willen graag dat ook zij uw medische gegevens kunnen bekijken, omdat ze:
Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Log in op MijnZMC, ga naar ‘Mijn gegevens’ en klik op ‘Toestemmingen’.
U kunt door hier te klikken op het startscherm komen. Op het startscherm krijgt u een inlogscherm te zien.
Er staan twee manieren om in te loggen:
Als patiënt van het Zaans Medisch Centrum heeft u een medisch dossier. In het dossier staan alle medische gegevens. Kort gezegd is dat alles wat wij hebben gemeten, gevraagd en vastgesteld tijdens de behandeling. MijnZMC is het online patiëntenportaal voor patiënten van het Zaans Medisch Centrum. Hiermee heeft u altijd en overal op een veilige manier toegang tot uw medisch dossier.
U kunt een (nieuwe) DigiD aanvragen via www.digid.nl.
Nee, u kunt dan niet inloggen. Lees op deze pagina hoe u de sms-functie of de DigiD-app kunt gebruiken.
Om in te kunnen loggen heeft u een computer, tablet of telefoon met toegang tot internet nodig. Daarnaast heeft u DigiD met sms-functie of de DigiD-app nodig.
U kunt eerst de volgende zaken controleren:
Krijgt u de volgende foutmelding te zien?
Klik dan op home.
Als het goed is, kunt u daarna gewoon inloggen of weer verder werken in het portaal. Dit is niet hoe het portaal hoort te werken maar voor nu een tijdelijke oplossing. Wij zijn hard bezig ervoor te zorgen dat u deze foutmelding niet meer te zien krijgt.
Dank voor uw begrip.
U hebt alleen toegang tot uw medisch dossier wanneer u inlogt via DigiD met sms-controle of de DigiD-app.
Op deze manier zorgen wij ervoor dat uw gegevens goed beveiligd zijn en dat uw privacy niet in het gevaar komt. De extra controle is om te verifiëren dat de juiste persoon toegang krijgt tot de gegevens. Dit is wettelijk zo geregeld.
Klik op de knop 'Uitloggen' rechts bovenin het scherm.
Soms is het handig of nodig dat u toegang krijgt tot MijnZMC van bijvoorbeeld uw kind, een ouder of iemand anders die u (tijdelijk) bijstaat. U kunt ook iemand anders toestemming geven. Dit noemen we een machtiging.
Op deze pagina leest u hoe u een machtiging aanvraagt en hoe u inlogt in MijnZMC als iemand anders u gemachtigd heeft.
U kunt een machtiging aanvragen via 'DigiD Machtigen'. Met DigiD Machtigen kunt u iemand helpen met het regelen van zaken met de overheid. Wanneer u toestemming krijgt van iemand anders (u bent dan gemachtigd) kunt u veilig met uw eigen DigiD inloggen. U heeft de DigiD van iemand anders dan niet nodig.
Nadat u de machtiging heeft geregeld via DigiD Machtigen, logt u in met uw eigen DigiD. Daarna kunt u het medisch dossier van de persoon die u gemachtigd heeft openen.
Heeft u de machtiging al vóór 21 juni aangevraagd via het Zaans Medisch Centrum en niet via DigiD Machtigen? Dan logt u in op dezelfde manier als u gewend bent.
Als iemand u gemachtigd heeft, kunt u alles zien en doen wat u in uw eigen MijnZMC ook kunt zien en doen.
Wilt u dat een ander niet langer toegang heeft tot uw MijnZMC?
Neem in alle gevallen een geldig identiteitsbewijs mee.
Bekijk de veelgestelde vragen op de website van DigiD Machtigen of neem contact op met de DigiD helpdesk.