Het ZMC vervangt het elektronische patiëntendossier. We krijgen de nieuwste versie: HiX 6.3. Deze stap is belangrijk om goed voorbereid te zijn op de digitale toekomst. Zo kunnen we de zorg nog beter voor u organiseren.
Onze zorgverleners kunnen op donderdag 20 juni vanaf 14.00 uur tot en met vrijdag 21 juni 13.00 uur niet in het elektronisch patiëntendossier werken. Ze doen dan alles tijdelijk met pen en papier. Daarna moeten ze een kleine inhaalslag maken om alles digitaal in te voeren in het vernieuwde elektronisch patiëntendossier.
De nieuwe versie zal ook wel even wennen zijn voor onze medewerkers. Daarom hebben we een aantal dagen iets minder afspraken dan normaal ingepland. Heeft u al een afspraak gepland staan? Deze gaat natuurlijk gewoon door. Net als de spoedzorg.
Afspraken maken, wijzigen of annuleren via het Klantcontactcentrum
Ons Klantcontactcentrum kan op bovenstaande dagen geen afspraken maken, wijzigen of annuleren. Vanaf maandag 24 juni helpen we u hier weer graag mee.
Gebruikt u ons patiëntenportaal MijnZMC? Houd er dan rekening mee dat u ook MijnZMC tijdens het omzetten van het systeem niet kunt gebruiken.
Verwacht u een uitslag van het lab, wilt u uw afspraak inzien of een vragenlijst invullen? Dat kan nog tot donderdag 20 juni tot 14.00 uur. Daarna kunt u tijdelijk niet inloggen. Vrijdag 21 juni vanaf 13.00 uur is MijnZMC weer toegankelijk. Het vernieuwde patiëntenportaal ziet er dan iets anders uit, maar werkt nog steeds op de vertrouwde manier.
Wilt u weten welke veranderingen er zijn bij MijnZMC? Klik dan hier.
Omdat onze medewerkers aan de nieuwe versie moeten wennen, kan het zijn dat u zowel aan de telefoon als aan de balie langer moet wachten dan u van ons gewend bent.
Wij doen er alles aan u goed en zo snel mogelijk te helpen. Alvast hartelijk dank voor uw begrip.